Marketing hotelu – o przygotowaniach na sezon letni

Sezon letni to dla większości z nas jeden z najlepszych sezonów w roku i chodź w górach trwa znacznie dłużej niż nad morzem to bez wątpienia miesiące lipiec – sierpień to najbardziej dochodowe miesiące w roku.

Aby jednak wyciągnąć z nich maksymalnie ile się da warto o pewne rzeczy zadbać dużo wcześniej.

W poprzednim wpisie pisałam o tym jak ważne są opinie i ich rola w podejmowaniu decyzji o rezerwacji. To jednak nie jedyny czynnik, który o nich decyduje. Często jest już tylko potwierdzeniem, tego że obiekt na który się zdecydowaliśmy jest dobry. Co jeszcze zatem wpływa na decyzje o rezerwacji?

Rezerwacje w zależności od kanału dystrybucji dokonywane są albo poprzez google (wyszukiwarkę ) albo poprzez platformy rezerwacyjne tj booking.com. W zależności od kanału użytkownik (Gość) będzie zwracał uwagę na inne rzeczy.

strona www

Szukając obiektu poprzez google Gość trafia na stronę naszego obiektu. I tak jak w życiu masz „3 sekundy” aby zakochał się od pierwszego wejrzenia i na niej został:) Z 3 pewnie przesadziłam natomiast pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Dlatego warto zadbać o naszą stronę. A jeżeli jej nie macie to pora założyć i nie zastąpią nam tego żadne konta na profilach społecznościowych czy portale rezerwacyjne. Strona to nasza wizytówka to nasza baza. To miejsce w którym mamy możliwość pokazania się z jak najlepszej strony, opowiedzieć o sobie a to wszystko razem buduje więź z potencjalnym Gościem i wpływa na jego decyzję. Nie masz strony niestety nie istniejesz w internecie. Jeżeli jesteś już krok dalej i Twoja strona dumnie już wisi pora na nią spojrzeć czasami nieco bardziej krytycznym okiem.

Na co zwrócić uwagę?

– szybkość ładowania tzn aby na jej otwarcie nie trzeba było długo czekać. Wolne działanie często spowodowane jest zbyt ciężkimi zdjęciami które zostały wrzucone na stronę.

– czytelność, przejrzystość – aby wszystkie informacje były w zasięgu myszki, teksty możliwie jak najkrótsze i konkretne.

– zdjęcia – jedni twierdzą że są ważniejsze od opinii i tu się zgadzam. Dobrze zrobione zdjęcia, doświetlone, w odpowiednim formacie, pod odpowiednim kątem są w stanie zrobić nam dużo dobrego. Są rzeczy które możemy odpuścić natomiast dobrych zdjęć nigdy, tym bardziej że one pracują na nas nie tylko na naszej stronie ale wszędzie tam gdzie jesteśmy.

– unikalność – często przeglądając strony pokoi gościnnych, pensjonatów można zauważyć że są robione na tym samym szablonie przez tego samego podwykonawcę. W rezultacie Gość po obejrzeniu 3-4 stron podobnie wyglądających już sam nie wie która należała do jakiego obiektu. Na rynku mamy dostępnych wiele banków oferujących darmowe lub za niewielki koszt szablony stron. Jednym z moich ulubionych jest https://market.envato.com/ gdzie naprawdę za kilka dolarów znajdziecie ciekawe szablony dostosowane do hoteli. Warto podjąć wysiłek aby tutaj również wyróżnić się na rynku.

– bądź na bieżąco – jeżeli masz na stronie zakładkę aktualności , oferty specjalne to pamiętaj aby je na bieżąco aktualizować, w przeciwnym razie Gość pomyśli że strona jest zapomniana a obiekt nie ma nic ciekawego do zaoferowania.

– sprzedaż na pierwszym miejscu – czasami menu strony bywa mocno rozbudowane a takie zakładki jak kontakt głęboko schowane. Zadbajcie o to aby były w dobrze widocznym miejscu z każdego miejsca na stronie aby w momencie gdy Gość podejmie decyzję nie stracił energii na poszukiwanie kontaktu – bo nie wiele trzeba aby go stracić.

Portale rezerwacyjne

Powiecie no dobra, natomiast ja sprzedaje głównie przez portale rezerwacyjne więc i tak w sumie nikt na moją stronę nie wchodzi. Większość naszych rezerwacji otrzymujemy od portali rezerwacyjnych natomiast tak czy inaczej w ostatnich 3 miesiącach odnotowaliśmy prawie 300 unikalnych użytkowników na naszej stronie. Niby nie dużo ale z drugiej strony liczba którą ciężko byłoby zignorować, szczególnie jeżeli chcesz powalczyć o wzrost rezerwacji z własnej strony.

Co zatem z portalami rezerwacyjnymi. Jeżeli podobnie jak my współpracujecie z nimi, warto zatem zadbać o:

– zdjęcia – to one głównie rządzą, to je przegląda w pierwszej kolejności użytkownik.

– opisy – zwróćcie uwagę czy są aktualne, czy nie ma błędnych informacji itd. szczególnie dotyczących wyposażenia pokoi.

– ceny – czasami warto je zweryfikować z konkurencją ale nie zawsze i na ten temat powstanie wkrótce osobny wpis.

– dostępność – czy  udostępniliśmy wszystkie możliwe terminy (czy nie mamy niepotrzebnie zamkniętych pokoi).

Jeżeli natomiast nigdy wcześniej z nimi nie współpracowaliście warto rozważyć taką współpracę. Na początek proponuję wybrać jeden z nich aby oswoić się z nowym narzędziem ale też aby nie ponosić dodatkowych kosztów. Warto wybrać taki, z którym możemy się rozliczyć na zasadzie prowizji od przyjazdu Gościa (płacimy wtedy za wynik) a nie jako stały abonament. Nie dokładamy sobie w ten sposób kosztów w miesiącach gdy nie mamy Gości.  Co nam to daje, przede wszystkim większe możliwości znalezienia nas przez Gościa ponieważ platformy sporo inwestują w swoją reklamę a na ich popularności zyskują obiekty.

Powyższe działania to tylko podstawa do przygotowania się na sezon. Podstawa, która ma duży wpływ na naszą sprzedaż.:)

Powodzenia!

MR.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published / Required fields are marked *